Contemporary Art Romania

08 May 2009










Apel de proiecte

In urma castigarii concursului de rezidenta la Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanistica de la Venetia pe durata editiei din acest an a Bienalei de Arta (iunie-noiembrie 2009), voi expune in prima parte a rezidentei mele proiectul Globuri de sticla (25 de case demolate).

Conform regulamentului, rezidenta permite artistului castigator sa realizeze un work in progress. In acest sens, am decis sa ofer si altor artisti posibilitatea de a expune la Venetia. Astfel, proiectul pe care intentionez sa-l realizez pe intreaga durata a rezidentei mele la Venetia va fi constituit dintr-un program curatorial, intitulat Young Romanian Art.

In acest mod, o serie de artisti tineri din Romania vor putea beneficia de extraordinara oportunitate reprezentata de Bienala de Arta de la Venetia prin prezenta unei/unor lucrari selectate in proiectul meu curatorial, pe care il voi expune in Noua Galerie a Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanistica de la Venetia. Puse impreuna, lucrarile pe care le voi selecta vor constitui o importanta arhiva de arta tanara din Romania.

Ma intereseaza lucrari originale, de o calitate deosebita. Din propunerile primite voi face o selectie restransa, la care isi va da acordul si Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanistica de la Venetia, organizatorul si gazda rezidentei.

La intoarcerea mea in tara, expozitia se va transforma in colectia de baza a unui muzeu al artei tinere romanesti, care va fi formulat tot ca un proiect de autor.

Artistii selectati nu pot solicita recompense materiale sau de orice alta natura din partea mea sau a Institutului de la Venetia, lucrarile fiind expuse in regim de imprumut de la producatorii lor.

Va rog sa trimiteti imagini si texte cu propunerile voastre pana pe 15 mai la adresa mirceanicolaeee[at]yahoo.com. Pe data de 20 mai voi comunica rezultatele selectiei.

Pana pe 25 mai lucrarile vor trebui sa ajunga in Bucuresti, de unde vor fi pregatite pentru a fi transportate la Venetia. Cheltuielile de transport pentru lucrarile primite pana in data de 25 mai 2009 cad in sarcina mea.

Astept cu interes propunerile voastre,


Mircea Nicolae

No comments: