Ars Telefonica, Bucuresti
Centrul de Introspectie Vizuala lanseaza in Bucuresti prima editie a proiectului «Ars Telefonica». Conceput ca platforma temporara de expunere si dezbatere, evenimentul se adreseaza contextului social bucurestean, umarind sa reactiveze acele spatii urbane cu potential cultural direct. De aceea, «Ars Telefonica» este mai mult decât un eveniment cultural punctual. El este un concept-umbrela prin intermediul caruia sunt traduse aspecte ce privesc modul in care gestul artistic contemporan este comunicat, necesitatea de a forma o comunitate de interes pentru aceasta zona culturala, precum si de a urmari legaturile care se stabilesc, intr-un context specific, intre locatie, arta si audienta.
Cu ocazia evenimentului «Ars Telefonica», Centrul de Introspectie Vizuala isi inaugureaza spatiul din str. Biserica Enei nr.16, sector 1, Bucuresti.
Conferinta de presa: Marti, 23 Septembrie 2008, 11am
Deschidere: Marti, 23 septembrie 2008, 7pm
Participanti: Studio Basar (Bucuresti); Luca Frei (Malmo); Carl Michael von Hausswolff (Stockholm); Dorte Meyer (Berlin); Roland Schony (Viena); Bernhard Schreiner (Frankfurt); son:DA (Maribor); Jiri Skala (Praga); Nasan Tur (Berlin); Joanna Warsza (Varsovia); AdnanYildiz (Istanbul/Berlin)
Proiect finantat de Ministerul Culturii si Cultelor prin Anul European al Dialogului Intercultural 2008
Program
23-27 septembrie 2008
Locatia:
Cabinele Telefonice P-ta Universitatii, b-dul Nicolae Balcescu, b-dul Magheru, Piata Amzei, Ateneul Român
--------------------------------------------------------------------
Artisti:
---------------------------------------------------------------------
Studio Basar (Bucuresti)
Luca Frei (Malmo)
Carl Michael von Hausswolff (Stockholm)
Dorte Meyer (Berlin)
Jiri Skala (Praga)
Nasan Tur (Berlin)
---------------------------------------------------------------------
Program
23-27 septembrie 2008
Locatia: Centrul de Introspectie Vizuala, Str. Biserica Enei nr.16, sector 1, Bucuresti
Programul este sustinut de Institutul Cultural Roman si Uniunea Artistilor Plastici
-----------------------------------------------------------------
Adnan Yilzid (Curatorlab/Konstfack) >>>
Curatoriatul de fiecare zi/ Everyday Curating
23 Septembrie 2008, ora 7pm
-----------------------------------------------------------------
Joanna Warsza (Fundatia Laura Palmer) >>>
Stadionul X- locul care n-a existat. Proiecte de arta participativa in stadionul parasit al Varsoviei
24 Septembrie 2008, ora 7pm
----------------------------------------------------------------
Roland Schöny (Viena) >>>
publicartvienna
26 Septembrie 2008, ora 7pm
----------------------------------------------------------------
Bernhard Schreiner (Frankfurt) >>>
Concert n°1, sound performance
26 Septembrie 2008, ora 7pm
----------------------------------------------------------------
son DA (Maribor) >>>
action nr.8, audio-video performance
Echipa: son:DA (video si sunet) & Samo Pecar (bas); djSplinter (picup si computer); Marko Kocjan (vocal)
27 Septembrie 2008, ora 7pm
----------------------------------------------------------------
3 comments:
Eu sunt mai greu de cap, nu prea inteleg ce inseamna "este un concept-umbrela prin intermediul caruia sunt traduse aspecte ce privesc modul in care gestul artistic contemporan este comunicat".
N-as fi intrebat, dar vad ca Ministerul Culturii (si indirect eu, platitor de taxe) baga bani in chestia asta pe care imi vine foarte greu sa o inteleg.
Multumesc.
Dar cum s-au cheltuit bani pe un concert cu Bryan Adams la care nu se auzea deloc intelegi? Dar bugetul pentru autostrada Transilvania intelegi cum a ajuns de 7 ori mai mare decat cel initial? Acolo nu sunt tot banii tai? De ce lumea se sesizeaza la cateva mii de euro cheltuite pe cultura iar la miliardele chltuite in orice alt domniu nu?
Sunt sigur ca daca vei merge la prezentari vei intelege ceva din proiectul ars telefonica... Nu te simti lezat de un text si nu te simti furat atunci cand banii tai (probabil ca ai contribuit cu ceva fractiune infima a 1 ban la proiectul asta) se duc pe cultura... Sunt prea multe alte motive de frustrare atunci cand e vorba de felul in care se cheltuie banul public!
@ mihai
uite cumj sta treaba; arta nu prea e platita la timpul ei de catre comunitate ci abia dupa cateva generatii ajunge sa fie apreciata. Legea cererii si ofertei se dovedeste a fi gaunoasa in acest caz. Si totusi pentru
Situatia este la fel ca la asigurari. Se poate spune ca banii pentru un astfel de proiect platesc de fapt un Van Gogh neplatit la timpul sau. Dar cum Van Gogh nu mai in acest caz de o astfel de "plata" beneficiaza intreaga breasla artistica. In felul asta comunitatea isi onoreaza obligatia de a plati constructele culturale pe care le-a adoptat prin constructe culturale in curs de a fi adoptate odata cu intocmirea factorului timp.
Asa ca chiar daca tu nu intelegi un proiect lui trebuie sa i se dea credit in virtutea unei astfel de schimb facut pe termen lung.
Ma bucur sa vad ca esti interesat de soarta fondurilor comunitatii. Stiai ca jumatate din bugetul unei tari este ingropat in "aparare" si in amenintarile care justifica o astfel de aparare? Continua incursiunile si incearca sa schimbi ceva si pe partea asta.
Post a Comment